Serial- partea 3

LEGĂTURI-RELAȚII-CONEXIUNI

Însuși biosfera, învelișul viu al scoarței terestre este imens, ca urmare relațiile existente la nivelul acesteia sunt uimitor de multe , de anvergură cosmică, desfășurându-se sub conducerea Celui ce le-a creat.

Ce consecințe dezastruoase ar avea loc, dacă aceste relații ar fi întâmplătoare? Dar dacă n-ar avea nici un scop? Să punem altfel întrebarea. Cât de grandioasă este lucrarea de dirijare, control și reechilibrare a relațiilor? Relațiile, conexiunile, comunicările sau mai simplu spus, legăturile existente în lumea vie, sunt create, sau au apărut în decursul evoluției prin întâmplare?

Răspunzând la aceste întrebări provocatoare aveți prilejul să  recunoașteți citatele biblice:

 

DOMNUL FACE TOT CE VREA ÎN CERURI ȘI PE PĂMÂNT, ÎN MĂRI ȘI-N TOATE ADÂNCURILE”Psalmul 135:6

„…CĂCI EL A PORUNCIT ȘI AU FOST FĂCUTE, LE-A ÎNTĂRIT PE VECI DE VECI; LE-A DAT LEGI, ȘI NU LE VA CĂLCA”Psalmul 148:5,6.

Să încercăm o sumară clasificare a tipurilor de relații la diferite nivele de organizare a vieții:

  • Relații intracelulare: în interiorul celulelor sunt organite celulare fiecare având de executat anumite „sarcini” .

                                                                                                                                                                    Celula vegetală

Funcțiile acestor organite, au scopuri, și sunt într-o armonie perfectă unele cu altele, altfel, celula n-ar  supraviețui; în celula vegetală din imaginea alăturată organitele menționate îndeplinesc funcțiile pe care copii dvs. le învață. Structurile și funcțiile unei celule sunt stabilite logic  și definitiv, și interacționează între ele. Despre aceste interacțiuni elevii învață la școală, ar fi de dorit să fie binecuvântat Creatorul pentrucă El le-a creat, ceea ce se face în manualele creaționiste de biologie.

  • Relațiile dintre organele corpurilor pluricelulare, se studiază la Anatomie și Fiziologie: umană, vegetală, animală, au la bază acelaș principiu al armoniei , „al întrajutorării”, scopul fiind viața și „sănătatea ” organismului.

Săgețile din imaginea alăturată sugerează „slujirile” reciproce ale organelor corpului , în realizarea unității organismului. Elevii învață multe astfel de relații în organismul sănătos. Se cuvin aprecieri Celui ce a creat aceste aceste interrelații, aprecieri- laude,  care există în cărțile creaționiste. De exemplu, la prima vedere inima și rinichii nu ar avea nici o legătură. Dar, inima este organul ce „trimite” sângele spre rinichi și nu numai. Dacă rinichiul n-ar funcționa, inima și celelalte organe ale corpului nu ar beneficia de sânge curat.

  • Relațiile dintre indivizii unei specii, se studiază mai ales în clasa a VIII-a, având scopuri diferite, de exemplu: procurarea hranei, reproducere, apărare Evoluționiștii afirmă că asemenea relații au apărut întâmplător, în cursul evoluției. Creaționiștii recunosc inteligența, priceperea și suveranitatea Celui ce a fixat genetic existența acestora în ADN-ul lor.

 

             Lepede pereche

 

Haita de lupi

 

Familia de albine

 

  • Relațiile dintre specii; sunt foate interesante , despre acestea manualul clasei a VIII-a prezintă detalii concrete care confirmă diferite scopuri.  –fig clasa a VIII; pg 101 Concurența (pisica și câinele, se acceptă între ele , dar nu întotdeauna),  fig pg 102- Comensalismul- Întrajutorare (Rechinul și pești pilot), pg 105- Relațiile de pradă-prădător (Ghepard atacând).

 

Câinele și pisica se acceptă, dar…

Rechinul și peștii pilot

 

Ghepard atacând

 

  • Relațiile organismelor cu mediu reprezintă o unitate, organism-mediu, un principiu, în funcție de care are lor repartizarea plantelor și animalelor pe pământ. Repartiția speciilor  pe Glob în raport cu condițiile de mediu,  este o lucrare grandioasă, inteligentă și definitivă.  Organismele vii au nevoie de apă, aer lumină, căldură. Sunt foarte ineresante potrivirile ce există între structura corpulului și acești factori fizici. De exemplu relația dintre structura plantelor și animalelor din zonele secetoase;  citez din manualul în viziune creaționistă a clasei a VIII-a.

La pg. 83: Cactușii, sunt plantele create potrivit  zonelor aride au„ …frunze mici, solzoase a căror epidermă este îngroșată, acoperită cu peri,cu ceară, cu stomate puține și adânci…” La pg. 84 Cămila, datorită lipsei de apă din locurile secetoase, pe lângă faptul că are structuri de reținere a apei „…cămila și dromaderul folosesc apa obținută prin oxidarea grăsimii depozitate sub cocoașă”

Relațiile organismelor cu mediul sunt foarte variate se pot cunoaște la școală, și înafara ei, toată viața noastră, fără să putem afirma că am ajuns să cunoaștem toate relațiile la nivele arătate.

 

  • Relațiile interumane sunt de foarte multe feluri. Legile ce stau la baza acetor relații le avem partea Creatorului. Nerespectarea acestora are consecințe nedorite asupra cărora Scriptura ne atenționează. De exemplu, mânia(imaginea): „Un om iute la mânie stârnește certuri” Proverbe 15:18, sau „Un răspuns blând potolește mânia” Proverbe 15:1. (Relațiile interumane  fiind foarte complexe, pot constitui un subiect, aparte, de sine stătător).

 

  • Relațiile spirituale între oameni și Creator. Acestea au loc dinspre El spre oameni fiind scrise în Sfintele Scripturi și revelații, iar din partea oamenilor spre Creator, respectiv „vorbirea cu El” se exprimă prin rugăciuni, comportamente etc.

Legăturile, conexiunile sau relațiile prezentate, sunt de fapt o infimitate.Toate relațiile indiferent de natura lor sunt dirijate, au la baza lor reguli, sau legi scrise, fizice sau spirituale. Creația este dependentă de Creator, El o conduce prin legi exacte care„ nu se discută ci se execută”. Când omul decide să nu respecte regulile, stabilite „este mort spiritual” și culmea, numai omul cu conștiință  și  cu toată imensitatea informațională… poate să nege existența unui Creator (plantele și animalele se supun întru totul legilor  divine). Această concepție a indiferenței sau a negării unui Creator, se promovează în învățământul secular prin teoria evoluționistă, ascunsă sau nu, în manualele și programele școlare în special de biologie. Această realitate tristă m-a determinat să scriu toate manualele V-XII în viziune creaționistă, respectând conținutul programei școlare dată de Ministerul Învățământului.

 

Cărțile de biologie creaționiste constituie materiale auxiliare individuale, nu se  utilizează în școli (eventual în școlile confesionale, care le au în bibliotecile lor). După ultima intervenție a Ministrului Învățământului  se va renunța la orice fel de matriale auxiliare în școli.  Totuși credincioșii pot procura pentru copii lor aceste cărți a căror conținut științific este conform programei școlare (cum am arătat mai sus), dar în viziune creaționistă. Se pot procura de la librăria Scriptum din Oradea, str. Primăriei 31, jud Bihor –România.

http//www.scriptum.ro